Menu

Haal energie uit gezond eten!

Tijdens een moeilijke periode in je leven zoals een echtscheiding heeft gezond eten niet altijd prioriteit. En dat is heel begrijpelijk. Een gezond eetpatroon doet echter meer voor je dan je misschien in eerste instantie zou denken.

Geen zin om te koken dus even snel een afhaalmaaltijd of kant-en-klaar pakketje uit de supermarkt of zelfs hele maaltijden overslaan; het lijkt een oplossing als je hoofd niet naar koken staat, maar dat is het niet.

Energieniveau daalt

Als je te weinig eet, of veel verkeerde voedingsstoffen binnenkrijgt (veel verkeerde vetten, teveel zout, suikers) daalt je energieniveau drastisch. En dat is nou juist wat je niet kunt gebruiken! Het is belangrijk om goed voor jezelf te zorgen door een gezond eetpatroon zo snel mogelijk weer op te pakken. Gezond eten geeft je de energie die je nodig hebt om jezelf door een moeilijke tijd heen te slaan.

Een schommelende bloedsuikerspiegel voorkomen

Een slechte maaltijd of snoep zorgen voor een snelle energieboost. Je bloedsuikerspiegel vliegt omhoog en even kun je er weer tegenaan. Deze energie ben je vaak binnen een half uur al weer kwijt. Het kost je lichaam weinig moeite om deze voedingsstoffen te verwerken, je bloedsuiker keldert weer enorm, dus na korte tijd vraagt je lichaam alweer om meer. Met als gevolg dat je vaak weer even snel iets eet, met hetzelfde proces in je lichaam tot gevolg.

Een schommelende bloedsuikerspiegel is funest voor je energieniveau, voor je gezondheid én voor je algehele gevoel van welbehagen. Het is zonde om lang in deze negatieve vicieuze cirkel te blijven hangen, want je hebt je energie zo hard nodig in moeilijke tijden! Gezond eten is van grote waarde om een klap te boven te komen. Maar dat is niet altijd even gemakkelijk.

Steuntje in de rug

Gelukkig hoef je het niet alleen te doen. Je kunt je laten coachen om een gezond eetpatroon weer op te pakken. Door familie of door vrienden. Daarnaast bestaan er genoeg coaches met programma’s die complete gezonde weekmenu’s voor je samenstellen. Op die manier hoef je zelf niet na te denken over ‘wat je vanavond nu weer zult eten’ en dat is weer een zorg minder!

TAGS :

REAGEER OP DEZE BLOG

Laat ook van je horen!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


+ een = 5




Veel gelezen blogs

Scheiden en nu? Je scheiding aanvragen, hoe doe je dat? Alles wat je wilt weten over alimentatie na je scheiding Partneralimentatie gaat van twaalf naar vijf jaar Alles over partneralimentatie Alles over kinderalimentatie Kinderalimentatie en de nieuwe partner; hier moet je op letten! Alimentatie berekenen 13 tips voor gescheiden ouders 5 super tips voor het opstellen van het ouderschapsplan Co ouderschap, wat houdt dat precies in? Rechten van vader bij de omgangsregeling Toestemmingsformulier om te reizen met kind na scheiding Echtscheiding en hechting bij baby’s en peuters Verwerking van je scheiding Zo heb ik de eenzaamheid na de scheiding overwonnen Wat is een vechtscheiding nou eigenlijk? Wanneer mag ik weer moeder zijn? Frances blogt over ouderverstoting Narcisme in je relatie: herken de 3 fases Gaslighting en narcisme. Hoe ga je daar het beste mee om? Wat doet een mediator nou eigenlijk? Rechten van het kind (12-18 jaar) bij de scheiding Wat is narcisme?

Vlog

Als je de scheiding ingaat met een hoop frustratie, boosheid en een gevoel van wanhoop, loop je het risico in een vechtscheiding te belanden. Roos heeft een nieuwe aanpak. Jullie laten voor een periode van 6 weken het besluit om te gaan scheiden los en gaan met haar onderzoeken wat er mis gaat bij jullie Lees verder > samen verder
Hoi, ik ben Annelies Hulsker en ik nodig je uit om lid te worden van onze Community om in contact te komen met andere ervarensdeskundigen.
Hoi, ik ben Elske Damen, wij willen je helpen om de periode tijdens en na je scheiding net wat makkelijker te maken, ik wens je veel plezier op deze site.