Chaos in Spaanse supermarkten door trend op TikTok: leg ananas in je winkelwagen en scoor een date
Ik ben in Spanje op vakantie geweest maar ik heb deze trend niet voorbij zien komen? Jullie?
In Spanje gebeurt iets bijzonders in de supermarkt. Het lijkt erop dat de gewone winkelkar een nieuwe functie heeft gekregen: hulpmiddel bij het vinden van de liefde! Vrijgezelle Spanjaarden stormen naar de supermarkten, vooral naar de populaire keten Mercadona, op zoek naar een romantische ontmoeting. En het gaat niet om zomaar boodschappen doen. Nee, de sleutel tot iemands hart ligt in… een omgekeerde ananas!
Supermarkt
De trend is begonnen dankzij een TikTok-video van de acteur en komiek Vivy Lin. In haar video, die binnen een week anderhalf miljoen keer werd bekeken, vertelt ze vol enthousiasme over een zogenaamd magisch tijdslot: tussen 19.00 en 20.00 uur zou de supermarkt Mercadona de plek zijn om je soulmate te ontmoeten. Het enige dat je nodig hebt, is een ananas ondersteboven in je winkelwagen. Vervolgens duw je je kar naar de wijnafdeling en wacht je af of je de blik vangt van iemand die hetzelfde idee heeft. Klinkt simpel, toch?
Maar zoals dat gaat met virale trends is het een tikkeltje uit de hand gelopen. In Madrid stromen tieners in groepen naar de winkels, duwend met lege karretjes alsof ze in een echte versie van de game Mario Kart zitten. En in Bilbao ging het er nog gekker aan toe: daar moest de politie ingrijpen toen de sfeer iets te ‘gezellig’ werd, schrijft de Britse omroep BBC. Hoewel ze uiteindelijk niets hoefden te doen, was hun aanwezigheid wel een duidelijk teken dat niet iedereen de ananas-grap waardeert.
Ananassen van de schappen
Terwijl sommige mensen dit zien als een kans om liefde te vinden, zitten de Mercadona-medewerkers met de handen in het haar. Video’s tonen hoe ze dozen vol ananassen van de schappen slepen en de chaos opruimen die door deze nieuwe trend wordt veroorzaakt.
‘Sommige mensen begrijpen gewoon niet hoe vervelend dit is voor mensen die aan het werk zijn’, aldus een gebruiker. ‘Als ze de ananas in hun winkelwagentje leggen, moeten ze hem op zijn minst kopen’, zegt een gebruiker.
De supermarktketen zelf gaat er niet op in en benadrukt dat dit allemaal spontaan is.
Ik vind het een grappig verhaal! Zou dat in Nederland ook een hype kunnen worden?
Margaret - 5 sep 2024
Hahaha.. ik denk alleen dat de grap in Nederland iets anders uit zal pakken.. Hier in Nederland en in deze scene betekent het namelijk dat je in bent voor 'Swingen' of ruimdenkend bent op het gebied van sex e/o polygamie.. Veel Swingers of mensen die naar exotische clubs, Parenclubs of dergelijke resorts in Europe of daarbuiten zullen dat zeker beamen.. Maar om de reacties te zien.. zou je het wellicht wel kunnen proberen, ik denk dat je de leukste reacties of verhalen zult krijgen. Suc6 ermee en wacht je volgende blog weer af ☀️🌺