Menu

Deze ontspanningsoefeningen maken rustig, bij Corona, bij narcisme en bij meer…

ontspanning bij coronavirus

Ik wil het niet, maar ervaar toch onrust door het coronavirus. Door de gesprekken erover, de berichtgeving in alle media. De speciale bulletins op radio en tv. De lege schappen in de supermarkt. En dichter bij huis een condoleance zonder handen geven of knuffelen. Een familiebijeenkomst die is afgezegd. ‘Mijn’ bibliotheek dicht t/m 31 maart, net als de universiteit van mijn dochter. En de steeds meer aangescherpte regels helpen er ook niet bij.

Jezelf versterken

Dit geeft onrust, stress. Merk jij dit ook? En dat bovenop de stress die er al is door narcist(en) in je leven. Daar zit je niet op te wachten. Daarom besteed ik er toch ook een bericht aan. Een bericht gefocust op wat je kunt doen om jezelf te versterken. Om de onrust weg te nemen.

Onrust, stress, het gaat ten koste van je immuunsysteem. Waardoor virussen juist meer kans maken. Je bent vatbaarder. Voor alles eigen, ook voor het gedrag van de narcist. Het is veel lastiger zakelijk en feitelijk te blijven als je niet goed in je vel zit. De impact is ook veel groter.

Je immuunsysteem een boost geven

Het is daarom goed de stress aan te pakken. Te werken aan meer rust in je hoofd, je lijf, je leven. Dat geeft je immuunsysteem en je veerkracht een boost. Wat kun je doen? Maak tijd om te wandelen, te fietsen, te sporten. Of als je thuis moet blijven, beweeg dan bijvoorbeeld door te dansen op je favoriete muziek. Lees een boek. Doe iets creatiefs. Mediteer of doe ontspanningsoefeningen. Daar heb je wellicht nu ook meer tijd voor als je gedwongen thuis zit of werkt.

Werken aan rust is zo belangrijk. Nu en altijd. Daarom is het een vast onderdeel in mijn coaching en trainingen die ik geef. Met stress in je lijf kom je niet verder. Met rust in je lijf wel. Gelukkig kan veel van mijn begeleiding ook online, gaat het door, wat zowel voor mijn cliënten als mijzelf rust geeft.

Ontspanningsoefeningen

Veel mensen vinden online niet prettig, maar ik heb er goede ervaringen mee. Cliënten die er mee werken ook. We kunnen elkaar gewoon in de ogen kijken en alles doen wat nodig is in een sessie. En hoeven nu niet bang te zijn elkaar eventueel te besmetten. Dat is gaaf!

Bij mijn ondersteuning horen ook altijd online oefeningen, zoals ontspanningsoefeningen. Deze stel ik in deze roerige periode ook graag voor jou open. Klik hier om ze te proberen. Kijk welke het beste bij jou past en doe hem zo vaak als je wilt. Doe hem het liefst dagelijks, dan heeft de oefening het meeste effect. Veel plezier ermee.

Willy Sietsma

Kies voor jezelf bij narcisme

Lees ook de andere blogs van Willy Sietsma.

Andere blogs over scheiden en het Coronavirus:

Door Corona minder inkomsten? Wat is de invloed op kinderalimentatie en partneralimentatie?

Heb je vragen over je scheiding tijdens Corona?

Heeft het coronavirus invloed op de afspraken in het ouderschapsplan?

Hoe hou je, ondanks het coronavirus, je relatie gezond?

Corona en nakoming omgangsregeling! Help, waar doe ik goed aan?

REAGEER OP DEZE BLOG

Laat ook van je horen!

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *


4 − = drie




Veel gelezen blogs

Scheiden en nu? Je scheiding aanvragen, hoe doe je dat? Alles wat je wilt weten over alimentatie na je scheiding Partneralimentatie gaat van twaalf naar vijf jaar Alles over partneralimentatie Alles over kinderalimentatie Kinderalimentatie en de nieuwe partner; hier moet je op letten! Alimentatie berekenen 13 tips voor gescheiden ouders 5 super tips voor het opstellen van het ouderschapsplan Co ouderschap, wat houdt dat precies in? Rechten van vader bij de omgangsregeling Toestemmingsformulier om te reizen met kind na scheiding Echtscheiding en hechting bij baby’s en peuters Verwerking van je scheiding Zo heb ik de eenzaamheid na de scheiding overwonnen Wat is een vechtscheiding nou eigenlijk? Wanneer mag ik weer moeder zijn? Frances blogt over ouderverstoting Narcisme in je relatie: herken de 3 fases Gaslighting en narcisme. Hoe ga je daar het beste mee om? Wat doet een mediator nou eigenlijk? Rechten van het kind (12-18 jaar) bij de scheiding

Vlog

Vind jij het ook zo moeilijk om te communiceren met de andere ouder? Wanneer je co-ouderschap hebt afgesproken na de scheiding, is het belangrijk dat je veel met elkaar communiceert. je moet afspraken maken over de kinderen en gezamenlijk de oudergesprekken op school voeren. Wat doe je als je daar moeite mee hebt? Wanneer je Lees verder > parallel ouderschap
Hoi, ik ben Annelies Hulsker en ik nodig je uit om lid te worden van onze Community om in contact te komen met andere ervarensdeskundigen.
Hoi, ik ben Elske Damen, wij willen je helpen om de periode tijdens en na je scheiding net wat makkelijker te maken, ik wens je veel plezier op deze site.